وبلاگ فرتک
طراحی سایت پایان کار نیست

طراحی سایت پایان کار نیست

وقتی صحبت از طراحی سایت میشود, معمولا صحبت از انتخاب دامین, خرید هاست, طراحی تمپلیت و نصب آن روی cms میشود. اکثر سایتهای شرکتی, حتی به فکر به روز کردن سایت خود نیز نیستند, درواقع حتی سیستم مدیریت محتوا, هیچ کاربردی ندارد و کل محتوای سایت, همان محتوایی است که روز اول به طراح سایت داده شده, و نهایت به روزرسانی که ممکن است در یک سایت انجام شود, تغییراطلاعات تماس باشد!

بیشترین ارتباط بین مشتری و طراح سایت, منتهی میشود به تمدید هاست و دامین سالانه.
اینگونه سایتها برای مشتری فقط هزینه محض است. حتی به کرات مشاهده شده مدیر سایت یا کارمندان شرکت,بجای استفاده از امکانات ایمی اختصاصی موجود روی هاستینگ, از ایمیلهای رایگان یاهو و جیمیل استفاده میکنند.
در واقع همه این اتفاقها ناشی از بی اطلاعی مشتری است.
اگر شما صاحب یک وب سایت هستید, یا به دنبال ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای کسب وکارتان هستید, حتما بعد از فعال شدن سایتتان موارد زیر را دنبال کنید.

۱. به روزرسانی مداوم:سعی کنید در سایتتان بخشی مانند اخبار, مقالات, گالری یا وبلاگ ایجاد کنید, و یک برنامه روزانه یا هفتگی یا حتی اگر مشغله زیاد دارید, ماهانه, برای به روزرسانی سایت خود در نظر بگیرید.

الزامی ندارد حتما به طور مستقیم,در مورد حرفه یامحصولات خود مطلب  بنویسید, استراتژی محتوایی خود را مشخص کنید و بعد ازاینکه کلیدواژه های مرتبط رامشخص کردید, مطالبی مرتبط با آن بنویسید.

فقط فراموش نکنید که مطالب تکراری و کپی پیست نباشد

۲.یک سیستم آمار برای سایت خود راه اندازی کنید. میتوانید از طراح خود بخواهید این سیستم را برای شما راه اندازی کنید یا از سیستمهای رایگان استفاده کنید.

با این سیستم نبض سایت شما در دستانتان خواهد بود و میتوانید هر اتفاقی که در سایت شما رخ میدهد را باجزییات کامل دراختیار داشته باشید.

چه کسی, چه کلی واژه ای را جستجو کرده و از کدام صفحه بازدید کرده, یا ازکدام  شهر واستان بوده, پربازدیدترین و کم بازدیدترین صفحات شما کدامند؟روی کدام صفحات باید بیشتر کار کنید و…

۳.به seo سایت اهمیت بدهید.فعال شدن سایت روی وب پایان کار نیست, تازه شروع یک راه طولانی است. در وبلاگ فرتک مطالب علمی زیادی در مورد بهینه سازی برای موتورهای جستجو وجود دارد, میتوانید در خبرنامه عضو شوید و مطالب را دنبال کنید.

اضافه کردن دیدگاه

14 + 16 =