وبلاگ فرتک

شغل‌های برتر دنیا

best-jobs-world

در سراسر دنیا شغل های متنوعی وجود دارد که حتی شمردن آنها نیز بنظر غیر ممکن می رسد. بنابر گزارش سی‌.ان‌.ان، لیست 100 شغل برتر آمریکا بر اساس عواملی مانند «میزان درآمد»، «رضایتمندی»، «فرصت‌های ترقی»، «استرس ناشی از کار» و «میزان دور کاری» رتبه‌بندی شده است که 10 شغل برتر آن در زیر آورده شده است.

1- طراحی نرم‌افزار: برای طراح نرم افزار شدن باید رویکرد خلاقانه ای در حل مساله داشته باشید. توسعه دهندگان نرم افزار، مغز متفکر پشت هر برنامه کامپیوتری می باشند. درواقع همان‌طور که معمار، خانه‌ای را طراحی می‌ کند. معمار نرم‌افزار هم نرم‌افزار را طراحی می‌کند و تیمی از مهندسان و توسعه‌دهندگان را هدایت می‌کند.

2- طراح بازی‌ های کامپیوتری: بازی‌های کامپیوتری امروزه به‌عنوان صنعتی فراگیر با درآمد حتی بیش از صنعت فیلم و سینما در جهان شناخته می‌شود و نیاز به افرادی مجرب و آموزش‌دیده و متخصص در توسعه بازی‌ها با مهارت‌های مطالعاتی خاص روزبه‌روز در حال افزایش است. صنعت بازی‌های کامپیوتری طیف گسترده‌ای از بازی‌های جدی، بازی‌های ساده، بازی‌های موبایل، شبیه‌سازی و واقعیت مجازی را در بر می‌گیرد. طراحی بازی‌ های کامپیوتری همواره لذت‌ بخش نیست و با مسائل فنی مختلفی روبه‌رو هستند.

3- واسطه‌گری منابع نفتی: در زمان رشد قیمت نفت و گاز، خریداران منابع برای مذاکرات نفت و گاز بین شرکت‌ها و صاحبان منابع دست به کار می‌شوند. آنان در اطراف شهر در جست‌وجوی کسانی هستند که حق منابع‌شان را بخرند و به شرکت‌های نفتی واگذار کنند. با وجود نوسانات قیمت نفت، نااطمینانی در پیش‌بینی بلندمدت برای صنعت نفت و نبود چشم‌انداز شغلی، اما همچنان این شغل پر طرفدار باقی مانده است.

4- مشاوره ثبت اختراع: مشاوران ثبت اختراع در جست‌وجوی اختراعات جدید هستند و تصمیم می‌گیرند که آیا این اختراع را ثبت کنند یا خیر. همچنین به پرونده‌ های متقاضی‌ های ثبت اختراع رسیدگی می‌ کنند و مخترعان را به اداره ثبت اختراع معرفی می‌کنند. از مزایای این شغل مرتبط بودن با اختراع و ارائه ایده‌های ناب است.

5- مدیریت بیمارستان: مسئوليت و نظارت كامل و هماهنگي امور اداري و مالي بيمارستان از وظایف مدیران بیمارستان است. آنان با پزشکان متخصص، بیماران و کارکنان در ارتباطند و هر روز با چالشی جدید روبه‌رو هستند.

6- مدیریت بهبود روش‌ها: مدیران بهبود روش‌ها اهدافی را شناسایی می‌کنند که سازمان را کاراتر می‌ سازد و به کارمندان نحوه رسیدن به این اهداف را شرح می‌ دهند. بهبود روش‌ها به‌عنوان موثرترین راه برای بهبود بازده و بهبود کیفیت در شرکت‌ها شناخته شده ‌است. راه‌حلی که این مدیران برای بهبود شرکت ارائه می‌دهند معمولا بسیار کار سازهستند.(قابل توجه همکاران عزیز)

7-کلینیک پرستاری: این پرستاران ارتباط نزدیکی با کارکنان و بیمارانی که بیشتر در معرض خطر هستند، دارند. آنها روی بهبود مراقبت از مریض تمرکز می‌کنند و در بعضی زمینه‌ها مثل تومور شناسی و مدیریت درد تخصص کسب می‌کنند. آنچه در این شغل جالب است کشف و تحقیق روی بهترین روش‌های درمانی است.

8- توسعه پایگاه داده‌ها: این افراد با ارزیابی و طبقه‌بندی داده‌های مشترکان یک پایگاه داده می‌توانند از این بانک‌های اطلاعاتی در راستای هدف شرکت استفاده بهینه کنند. با فناوری که در حال تغییر است فرصت‌های بسیاری برای یادگیری موضوعات جدید وجود دارد.

9- تحلیلگری امنیت اطلاعات: اطلاعات شخصی ما مانند پست الکترونیکی در دسترس همه می‌تواند قرار بگیرد. درواقع تحلیلگر امنیت اطلاعات از وقوع چنین حادثه‌ای جلوگیری می‌کند. همچنین اطلاعات را در دسترس افرادی که نیاز دارند، قرار می‌دهد و از آنهایی که از این اطلاعات سوء‌استفاده می‌کنند دور نگه می‌دارد.

10- مربیگری یوگا: شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد، اما مربی یوگا درس روح و بدن می‌دهد.. برای مربیان یوگا بهترین بخش شغل تغییر روح و بدن افراد است.

محمد کوچکی

اضافه کردن دیدگاه

8 − چهار =